Zázemí dětského lesního klubu najdete u ulice Ondráčkovy v Brně-Líšni, asi 10 minut chůze ze zastávky Velatická (autobus č.55 ze Staré Osady).
Telefon: 777 145 343, e-mail: info@lesnikvitek.cz
Provozovatelem DLK Kvítek je spolek Kavyl z.s., se sídlem ve Viničných Šumicích č.p. 137, 66406. Provoz klubu je podpořen dobrovolnou spoluprací rodičů dětí a příznivců z řad veřejnosti. V současné době je hrazen z příspěvku rodičů, dotací a sponzorských darů.
- Nabízíme pravidelné celoroční předškolní vzdělávání pro skupinku dětí ve věku 3−7 let (max. 15 dětí).
- Máme již sedmileté zkušenosti ve vedení DLK Stromík v Pozořicích a DLK Mariánka v Líšni.
- Vycházíme z konceptu Respektovat a být respektován, a využíváme prvky Montessori a Waldorfské pedagogiky.
- Program realizujeme převážně v přírodě „bez zdí a plotu“ za přítomnosti dvou pedagogů
- K dispozici máme rozlehlou zahradu, na níž budujeme kryté zázemí.
- Lesní klub je pro děti otevřen každý všední den od 7.30h do 16.00h
Pedagogická koncepce je založena na myšlence "s dětmi venku za každého počasí bez zdí a plotů“, a je zaměřena na plnohodnotný rozvoj kompetencí dětí a na využití rozmanitého prostředí lesa. Využíváme prvky Montessori a Waldorfské pedagogiky.
Vycházíme z dokumentu MŠMT, Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV), a z konceptu „Respektovat a být respektován".
Forma vzdělávání – předškolní vzdělávání alternativní formou inspirovanou koncepcí lesních mateřských škol v zahraničí.
Program probíhá venku na zahradě a v lese za každého počasí. V případě velmi nepříznivého počasí (venkovní teplota pod -10 stupňů nebo prudký nárazový vítr, bouřka), se činnost přesouvá do chráněného prostoru chatky, nebo probíhá náhradní program, např. návštěva divadla nebo muzea.
Pedagogická koncepce je založena na myšlence "s dětmi venku za každého počasí bez zdí a plotů“, a je zaměřena na plnohodnotný rozvoj kompetencí dětí a na využití rozmanitého prostředí lesa. Využíváme prvky Montessori a Waldorfské pedagogiky.
Metody, které pedagog – průvodce používá při práci s dětmi:
- pedagog používá především metody prožitkového učení – metodiku, kterou původně vyvinul pedagog J.Cornell pro pobyt s dětmi v přírodě
- Podpora přirozeného pozorování, experimenty – pedagog je dítěti průvodcem v jeho vlastním poznávání, podporuje jeho přirozenou zvídavost a tím mu pomáhá rozvíjet jeho znalosti a dovednosti
- Volná hra – jako přirozený proces učení – spontánní hra dětí, cílevědomé zařazení společné hry s danou tématikou
- Rituály - každý den v lese je doprovázen rituály, které dávají dětem jistotu a hranice, děti se lépe orientují v čase. Takovým rituálem je např.: ranní diskuzní kruh, polední komunitní kruh, čtení pohádek a příběhů při odpoledním odpočinku, zvonění na zvoneček jako znamení pro děti, že se mají seběhnout. Oslava narozenin – narozeninový pytel, zpívání narozeninové písničky, dort.
- Drama-terapeutické metody – děti provází látkový maňásek – lesní skřítek, který pomáhá při adaptaci nových dětí, děti se učí projevovat vlastní pocity pomocí divadla, zařazovány jsou dramatické hry s tématikou ze života zvířat.
Pokud je Vám činnost Dětského lesního klubu Kvítek sympatická a rádi byste jej podpořili, můžete tak učinit několika způsoby:
Zakoupením konkrétní pomůcky či drobného vybavení:
Finančním darem. Finance na rozvoj činnosti Kvítku zajišťujeme z příspěvků rodičů, dotací a sponzorských darů. S vděčností přijmeme jakýkoliv finanční příspěvek, který můžete poukázat na konto 242173545/0300. Dary budou beze zbytku využity na úpravy, opravy a dovybavení zázemí pro děti, výukové pomůcky a herní prvky.
Výpomocí na brigádách a akcích pro děti. Budeme rádi za každou výpomoc při přípravě dřeva na zimu, budování zahrady, sekání trávníku, přípravě slavnosti a podobně. Informace o chystaných brigádách a dalších akcích Kvítku najdete na našem webu.